2010-02-23

våran lilla kille har blivit stor! oj! när händer sånt egentligen?? han har i alla fall börjat dagis; lr ja, börjat skolas in så sakteliga... nu har ju inte jag (mamman!!) varit med dom här två dagarna som gått; men jag har hört av han `(pappan!) att d funkar bra =)

vi har varit lediga tillsammans hela familjen i helgen - härligt och välbehövligt.. och fått tid att sitta ner och prata med roger, diskutera frågor - etik, moral, samhälle, politik. sånt där som vuxna gör. och pratat resa och vilja, sånt där som förälskade gör =) livet är härligt...

imorrn tänker jag vara ledig... av flera anledningar: känns löjligt och onödigt att åka ner till gbg (1,5h dit) för att gå på föreläsning en timme, för sen måste jag åka hem (1,5h igen) för vi ska ha möte med assistansbyrån klockan 14. Det är en god anledning. Men framförallt vill jag väcka barnen och äta frukost med dom. jag vill vara sixten på dagis, jag vill hämta neli efter dagis, äta mellanmål och snicksnacka lite. jag vill läsa tidningen i lugn och ro. jag vill dricka kaffe och prata med roger. jag vill plocka och städa efter barnen. helt enkelt, jag vill vara del av vardagen med familjen, jag saknar dom! så imorrn tänker jag vara ledig...

hade en mycket intressant diskussion med roger om "I love CP".. så fan jag gör! men mycket bra har kommit med nelis diagnos också.. förklarar mer en annan dag..

kramas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar