2010-02-09

alla dessa goda ursäkter

sitter och pluggar nu; bara så ni vet... "modern teoribildning i socialt arbete" är boken jag läser...
men jag har tagit fasta på en sak som hon som föreläste om studieteknik sa - pausa! så d gör jag =) i tid och otid...

jag måste lära mig detta jag vet.. men jag är fullständigt värdelös på att plugga hemma! finns ju så mycket annat att göra... sen om d e så mycke roligare vet ja inte.. men d e annat...

de två älskade sover sött.. dom har spenderat dagen hos moster N; och då e dom alltid trötta efteråt... Vet inte vad hon gör med barnen.. men hon gör d bra =)
längtar till jag får träffa mina barn... en hel dag..
längtar till jag får umgås med min man, en hel helg...

funderade igår på om jag borde vara "mer ledsen", mer nedgrävd osv... men sen så kom jag på... att sorgen inte syns betyder inte att den inte finns där.. i mitt fall kikar den fram då och då... idag ringde jag till pappas telefonsvarare när jag tänkte för mycket... det kändes bra...

i övrigt brhöver jag en synundersökning... behöver den mycket! (men iof kan jag ju använda vila ögonen som en ursäkt för att göra annat..?)

imorrn kickar 5årsgruppen igång för neli - tigrarna heter deras grupp... å imorrn ska dom iväg å åka pulka.. bara dom, dom stora barnen... neli tyckte jag, roger, sixten, moster N, kusin M, kompis S med dotter E skulle följa me... Besvikelsen var stor när hon förstod att ALLA hade nåt annat dom var tvungen att göra; jobba, skola etc.. Ja, suck... e inte livet så enkelt ibland =)

å våran stora lille kille.. ska börja dagis om ett par veckor... herregud, han föddes ju nyss! ´för att vara nyfödd e han riktigt duktig på å gå ;) vandrar omkring här hemma, flyttar saker... fixar... e tillfreds...

dessa två, de älskade två... vad skulle jag göra utan dem? ¨ och den sista pusselbiten i min alldeles egna treenighet, Roger... vad skulle jag göra, vem skulle jag vara... utan? Känns tryggt att aldrig behöva få svar på det...

jaha ja.. Malcolm Payne kallar... får väl göra honom sällskap en stund... tills jag kommer på nåt annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar