2010-02-18

leva på sparlåga

det är lite mycket på en gång just nu... skola för mig, jobb för roger, dagis för neli, inget dagis för sixten. samtal, möten, att göra-n... snart regionhab i tre veckor för att direkt efter det köra intensivt på move & walk i fyra veckor... som sagt, det är lite mycket på en gång nu.. ovanpå det har min pappa precis dött, hade begravning igår och först nu känns det som att man kan gå vidare... nej, jag har inte grävt ner mig i sorgen´, men det har känts som att man väntat på något.. å nu vet jag vad det var jag har väntat på...

roger sa till mig idag: -jag skulle så gärna vilja höra dig säga att du längtar efter mig.. för just nu känns det som att jag är någon som tar hand om barnen och hemmet...

vad han inte kan förstå.. lr vill för den delen.. är att jag längtar efter honom så det gör ont i mig; längtar efter honom, efter oss, efter vi.. längtar efter tiden till oss, för just nu är det den som får försakas...
men det är just det.. när det är såhär mycket; när vi möts i dörren mellan skola och jobb; när roger inte får sova ordentliga tider, när jag går runt och är orolig för honom, att han måste ta hand om sig själv.. hur nära vi än är.. så blir vi långt ifrån varann då..
kan inte förklara bättre än så... jag och roger är alltid närmst, har alltid varit och kommer alltid vara.. men; kalla det försvarsmekanism från min sida... vid såna här perioder (och denna är RENT UT SAGT FÖR JÄVLIG; jag kallar det inte ens ett liv för tillfället, det får nöja sig med att tilltalas en period) så gör jag precis som med annat som är för jobbigt... jag placerar det i ett gömt skrymsle.. där får det ligga och verka och värka, för att sen minska... och då, när livet ger tillfälle, då tar jag fram och pratar om det...

men inte under tiden; det går inte.. för då skulle jag inte få ihop det... som jag och en annan CP-mamma pratade om häromdagen.. just när det är som mest att göra, när man inte har uttrymme lr tid lr ork ens för att städa lr titta på tv för den delen; då är det som att man trycker på en play-knapp och kör på; tills dess att perioden är slut...

jag älskar mín man, han är ju bäst helt enkelt =) och snygg för den delen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar