2010-03-15

de älskade tre

oj!
denna tid som springer...
neli å roger har redan varit på¨bräcke en vecka, och hemma därifrån en helg. sixten har "fyllt" ett år och två månader och jag är snart färdig med första kursen! Livet är underbart =)

har varit och hälsat på neli och roger idag igen. det är lite konstigt att hälsa på sitt barn, men det är ju det jag gör. det är neli och roger som bor där, det är dom som upplever detta tillsammans. och dom gör det galant!
och neli, mammas älskade älskade tjej... vad stor hon är! och smart! och hur häftig som helst... när den ungen är den ungen finns det inte en människa i världen som kan komma undan henne; skrattet, buset och det eviga full-i-fanet... mammas älskade tjej...

och sixten... han promenerade 100m häromdagen! det är tamejfan inte illa för enn ettåring (förlåt, ett år och två månader...) och han är ju alldeles underbar... roger tyckte inte det var lika underbart men det var fantastiskt att se när sixten sprang efter pappas bil och smågrät när roger skulle åka till jobbet. kan tyckas elakt men han var så fin då, vår store lille pojk...
som ska bli fotbollsspelare när han blir stor... men han måste nog öva lite.. ganska mycket egentligen... han har en större talang för gitarren och att sjunga, precis som sin far.. men jag och roger (ffa jag) har ju bestämt att han ska bli en musicerande fotbollsspelare, inte en fotbollsspelande musiker...
så varm man blir i hjärtat när han hämtar en bok, drar i en och sen sätter sig tillrätta i ens knä för att läsa bok..

mina barn och min man... det, mina vänner, är livet... varje dag...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar