2009-11-10

liten blir stor.. eller har hon varit det hela tiden?!?

var på informationsmöte på grundsärkolan igår... Närdom frågade efteråt vilka tankar som kom till oss kan jag bara citera min man:
-"det enda jag kan tänka på är att hon börjar bli så stor"

Cornelia.. Mammas tjej som jag vet börjar bli stor... Men så stor? Skolan? Men jag då?
Det var ju igår som vi kämpade med att hon skulle lyckas hålla sitt lilla huvud centrerat i mitten, när vi trugade med leksaker för att få henne att lyfta sitt lilla ansikte mot oss, om än aldrig så lite. Det var ju inte länge sedan vi blev överlyckliga när hon gick i sin gåstol och faktiskt förflyttade sig! Det var bara häromdagen som jag klippte hennes första hårlock. För bara några dagar sedan tecknade hon sitt första ord!...

Nej, malin... Hon är stor nu... Ni har tom smugit in ett par svordomar bland tecknen ni lär henne för att hon som andra barn ska kunna svära å sedan få en tillsägelse.
Igår var det som hon var på dagis och lekte med sina kompisar. Det var inte så längesedan hon sprang ifrån dig i affären; på egna äventyr.
Det var häromdagen som hennes moster gjorde snygga rastaflätor i hennes långa ostyriga hår. För bara några dagar sen ville hon vara för sig själv och bad dig gå och stänga dörren efter dig...
Nej, malin hon är stor nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar