2009-11-06

en bra dag

idag har varit en bra dag... det enda jag måste lära mig är att sluta tänka i timmar.. om jag är hemma tills då hinner jag göra det tills dess, det tar så och så lång tid..! vart lutar det egentligen?

varit i hyssna och hälsat på vän S. Ibland kan det vara smärtsamt att vara där, eftersom hennes dotter är lika gammal som N. Det kan göra riktigt ont ibland när jag tänker på hur mycket kul dom skulle haft; kunde ringa varann - sova över, leka, hitta på spännande saker... så jag gör som vanligt. tänker tanken och stänger sedan in den i det där skrymslet inom mig där allt jobbigt får bo.

men som sagt! det har varit en bra dag... vi åt kebab, drack för mycket, rökte dock för en gångs skull inte för mycket, bara lagom =) och hon övertalade mig att köpa en del av hennes skönhetsprodukter från mary kay, saker hon beställde i en svag stund kände att hon skulle bli en toppenförsäljare av dessa dito =) funkade ju på mig iaf... trots sektstilen de har på sina sammankomster; betygssätt på kläder, hår, makeup och sånt... allt för den vackra rosa bilen, som i verkligheten de under får arbeta för att arbetsledaren ska få... ja suck.. men grejerna fungerar på min hud; efter ett par veckor.. de första två veckorna presenterar jag mig själv som malin prickekorv.. men, kort sagt.. det var en win - win situation (när får man annrs använda ett sånt uttryck!?!) S skuld till sig själv blev mindre och jag köpte bra grejer till ett bra pris... Lr ja, det va egentligen inte, för priset har vi inte bestämt än...

Idag hade jag då samtalet med Nelis pappa; om att hon borde bo hos oss mer. Var faktiskt (!) lugn och saklig, drog mina argument, berömde honom för det han gör, kritiserade honom för det han inte gör.. sa att det inte är nåt som kommer vara för evigt, utan att det känns som att det är bra just nu, för honom, för oss, men framförallt för henne.. han kändes som att han skulle suga mer på den karamellen...

neli åkte till sin pappa idag, roger jobbar, sen ut med jobbet, sover där för att börja jobba imorrn igen.. bara ja å sixten hemma alltså.. en lugn kväll för mig själv tänkte jag.. liten pajk somnar tidigt.. trodde jag.. sixten sov i bilen hem från S och var därmed inte trött när det var dags för honom att vara trött.. Men oj vad jag har skrattat!! den ungen; att katten Fritte godtar detta.. dra i svansen, rycka i öronen, hålla i den lurviga pälsen och gosa in hela huvudet.. Och skratta förstås...
saknar min dotter, mer för varje gång hon åker till si pappa.. vet att hon behöver honom oxå.. men när tiden är så knapp och går så fort den veckan hon är här känns det som att man inte har hunnit vara med henne när fredagen kommer.
jag förstår hur man kan dö av brustet hjärta; mitt brister lite grann varannan fredag..

har två härliga ungar =) och en underbar man =)
och har ätit god prinsesstårta till kvällsmat =)
(hur gick sången? ja, på måndag, ja då ska ja börja banta... =)

ta hand om varann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar