2009-12-05

en vecka i livet...



den senaste veckan har bara sprungit bort... men den har varit härlig! förra lördagen fick vi besök av två härliga CP-familjer; med två underbara ungar - noah & jolina... som vanligt springer timmarna... Men nu längtar jag till att få träffa bara CP-mammor och CP-pappor med för den delen =)
Har iaf bestämt med en av de underbara att vi ska ut och äta och dricka vin asap i januari; prata skit, skratta och kanske gråta en skvätt... härligt ska det bli...

i fredags åkte jag till min syster efter att jag lämnat neli på dagis... skulle följa med henne till läkaren och sen skulle hon permanenta storasyster... Hos doktorn gick det bra; vi skrattade och försökte få henne i kassan att förstå det roliga att få två besök på VC till priset av ett (både DSK och DR för 100kr). men den bekanta Johansson-humorn gick inte hem där...
PÅ väg därifrån skulle jag backa ut bilen som stod nära en stenmur; farligt nära visade det sig. Besöket på VC blev uppenbarligen dyrare än 100kr; vad kostar det att ta bort repor och lacka om lampan och skärmen å bilen?? till mitt försvar hör att jag pratade i mobilen samtidigt... Lr kan det räknas som ett försvar eller bara som jävligt dumt?!?

Permanenten gick väl sådär; vart de svallande lockarna blev av det kan jag inte svara på.. Men om där finns en och annan småfågel därute som saknar nånstans att bo finns det alltid en plats i mitt hår...

Igår hade vi en heldag med barnen.. Först eldorado i göteborg; vilket ställe... Cornelia älskar det, ch det är människor som henne där! Nån sitter i rullstol, nån går om än lite stappligt; nån har en miniwalk/bronco/pony... Hon njuter.. vi njuter.. för vår egen, men framförallt för hennes, skull...

sedan toys r´us på hisingen. Neli fick springa i miniwalken... Och sprang det gjorde hon än hit, än dit- Det ville hon, den där tog hon osv osv... Med en McDonald´s-paus på mitten lyckades vi stänga även den affären. Vi har nog någon form av rekord i att stänga affärer i vår lilla familj. Många skulle säga att vi är ute för sent och är tidsoptimister, men jag skulle vilja säga att det beror på att vi har det gott, myser och lixom glömmer av petitesser som öppettider...

helt plötsligt idag fick jag egentid! Roger och Neli satte sig och gjöt gipsfigurer; sixten levde rövare i Nelis rum... Och helt plötsligt visste jag inte vad jag skulle göra... I vanliga är tiden så planerad att man vet att mellan den och den tiden när sixten sover och neli står i hippon och tittar på film ska jag göra detta.. Men så blev det inte idag.. Och herre; då visste jag inte... vad. jag. skulle. göra.
så jag hamnade här.. med en kopp kaffe. och gäspen i mungipan... och med en härlig känsla i sinnet...

ha en bra dag alla... det har vi =)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar