2009-10-28

fixar å trixar

ja.. inte bara jag... sixten e vaken oxå :/
han börjar bli sjuk, stackarn... å förut va han hemskt gnällig, men det var fel tid på dygnet så att säga... för sent för eftermiddagsvila och för tidigt för natten... så han fick va vaken, tvingades vara vaken är mer rätt uttryckt. sen somnade han gott uppkrupen hos mig..

tänkte passa på att dammsuga då.. men då vaknade han igen! ledsen, gosig, mysig.. nu pigg å inte det minsta mysig eller gosig.

läste på Towes facebook förut, granntjejerna hade kommit å velat leka med Tekla... Åh, säger jag.. så glad för deras skull.. å så avundsjuk för vår skull. det är mitt livs största önskan, den allra största.. att neli ska få kompisar som är hennes för att hon är hon; inte för att vi råkar känna föräldrarna.. skulle offra det mesta för det...

i kinna by idag på dan, skulle handla en vinteroverall till liten pajk. blev en sådan.. och en massa annat!! vi har förresten köpstopp.. inte för att det märks, men så är det. endast mat, förbrukningsvaror och medicin är tillåtna. men ursäkter är lätt att hitta.. samt sätt att skjuta upp...

funderar lite över det privata. en sak som berör mig , men som just nu gör mig förbannad och totalt ointresserad. man får inte bete sig hur som helst och tro att allt ändå är som det ska och brukar vara. och man får inte skylla på andra.. känner med min älskade.. men kan inte känna samma; det har på något sätt gått för långt för mig... tro nu ingen att det handlar om mig och min älskade.. vi är som vi alltid har varit; han och jag - vi...

hade planer för kvällen - inga stora eller världsomvälvande... mest planer... ger upp dom och kollar på Greys istället... Med lr utan Sixten...

På fredag kommer Neli och jag längtar... efter henne framförallt... men oxå efter fredagsmys! två månader sedan både jag, roger, neli och sixten var hemma samtidigt en fredagskväll... säger ju det; ska bli skönt att vara ledig från jobbet igen... har helt enkelt inte tid att jobba =) den som ändå var miljonär/miljardär/biljonär...

ta hand om varann..
/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar